Vaksinasjon mot influensa, covid-19 og lungebetennelse

Nå kan du kan du bestille time for vaksinering. Enten på nett eller telefon. Vaksineringen foregår i uke 42-45, på tidligere Gjerpen sykehjem.

Adresse for vaksinasjon mot influensa, covid-19 og lungebetennelse er: Håvundvegen 17, 3715 Skien.

Trykk her for å bestille time

Når du bestiller time på nett vil du motta to tekstmeldinger fra oss. En bekreftelse på time, og en med en lenke til helsespørsmål som vi ønsker besvares før ankomst. Du må logge inn med BankID for å besvare spørsmålene.

Du kan også bestille på telefon - telefontid er fra kl. 08.30-11.00 og fra kl. 12.00-14.30 fra og med onsdag 25.09.

Tlf.nr: 48 00 25 25.

Det vil bli mulighet for å vaksinere seg etter uke 45, men inntil videre vil det kun bli mulighet å bestille time for vaksinasjon i uke 42-45.

Disse gruppene anbefales å vaksinere seg

Influensavaksine:

• Beboere i omsorgsboliger og sykehjem.
  • Alle fra fylte 65 år.
  • Barn og voksne i risikogrupper.
  • Gravide i 2. og 3. og enkelte i 1. trimester.

Her finner du vaksineanbefalinger for influensasesongen 2024-2025 - FHI

Influensavaksine koster 250,-

Koronavaksine (Covid-19):

• Beboere i sykehjem.
  • Alle fra fylte 65 år.
  • Barn og voksne i risikogruppe.
  • Gravide i 2. og 3. og enkelte i 1. trimester.

Les mer om Koronavaksine her - FHI

Koronavaksinen er gratis.

Lungebetennelse/Pneumokokkvaksine:

• Alle som er 65 år eller eldre, og til andre som har tilstander som gir økt risiko for pneumokokksykdom.
  • Personer med immunsvikt og enkelte andre sykdommer. Snakk med legen din om du er usikker.

Pneumokokkvaksine til risikogrupper - FHI

Merk deg at dette er en vaksine som risikogrupper kun trenger å ta hvert sjette år.

Vaksine mot lungebetennelse/Pneumokokkvaksine koster 450,-

Om helseboka

Skien kommune benytter helseboka for digital bestilling av vaksinetimer. Dette er den samme tjenesten som apotek og veldig mange andre helsetjenester benytter.

Trykk her for å lese mer om helseboka, og for å kunne bestille time digitalt.