Fontenene i Bryggevannet

På grunn av et forskningsprosjekt i elva, blir ikke fontenene i Bryggevannet skrudd på før om minimum seks uker.

Skien kommune planla å sette på fontenene i Bryggevannet for noen uker siden. For å utføre jobben må kraftselskapet stoppe kraftuttaket slik at båt og dykkere kan utføre jobben på en trygg og forsvarlig måte. Det viste seg at det pågikk et forskningsprosjekt i elva, og da kan ikke kraftselskapet stoppe kraftuttaket siden det vil kunne påvirke smoltens vandringsled i Hjellevannet. Prosjektet blir sluttført om noen uker.

Les om forskningsprosjektet

Det er uvisst når fontenene kommer i drift igjen, ettersom Skien kommune er avhengig av innleid mannskap og må ta hensyn til ferieavvikling hos dem.

I Skien finner du flere alternative steder med fontener og utendørsarealer du kan benytte; Fløtermonumentet, innerst i Hjellevannet ved Strøm, Ibsenparken, Handelstorget og Landmannstorget.