I dag signerte ordfører Marius Roheim Aarvold samarbeidsavtaler med Gjerpen Håndballklubb, Odds Ballklubb herrelag og Odds Ballklubb kvinnelag.
Avtalene markerer en videre satsing på toppidrett i Skien.
I kommunens budsjett for 2026 er det satt av 300 000 kroner til samarbeidsavtaler innen toppidrett. Midlene skal bidra til å styrke samarbeidet mellom kommunen og lagene, og legge til rette for videre utvikling av toppidrettsmiljøene i byen.
Skien kommune er stolte av å ha lag på toppnivå innen både fotball og håndball. Toppidretten er en viktig del av byens identitet og bidrar til å styrke både attraktivitet og omdømme.
Toppidrettslagene spiller en rolle langt utover det sportslige. De er synlige og viktige ambassadører for Skien, og bidrar til å skape stolthet, samhold og engasjement i lokalsamfunnet. Gjennom samarbeidsavtalene ønsker kommunen å støtte opp under og videreutvikle denne rollen.
Med satsingen vil Skien kommune legge til rette for både sportslig utvikling og positive ringvirkninger for hele lokalsamfunnet.